Lista partenerilor campaniei de caritate ”Faptele bune au culoare” s-a completat cu un nume nou! Este vorba despre Dumitru Cojocaru, directorul complexului hotelier-turistic ”Vatra”, amplasat în zona de parc de la Vadul lui Vodă, în apropierea malului pitoresc al Nistrului. Ce l-a determinat pe Dumitru Cojocaru să devină parte a unei campanii orientate pe sprijinul persoanelor care trăiesc cu HIV, noul partener al campaniei ne-a explicat în interviul de astăzi.
Dumitru, voi începe interviul în mod tradițional: ce V-a determinat să deveniți parte a campaniei ”Faptele bune au culoare”?
De fapt, eu nu mi-am înființat afacerea pentru mine însumi, ci pentru oameni. Iată de ce, o parte din venitul pe care îl aduce compania, ne străduim să-l direcționăm în sprijinul oamenilor care s-au pomenit în dificultate. Această categorie cuprinde copii din internate, persoane în etate, persoane care suferă de boli incurabile, iar acum și persoane care trăiesc cu HIV. La ziua de azi, noi am reușit să ne facem un nume și să ne situăm cu demnitate în lista complexelor turistice, oferind servicii de calitate și cultivând o imagine ospitalieră a țării noastre pe piața turistică internațională. Anume din acest motiv, la etapa actuală de dezvoltare a afacerii, eu consider că este deosebit de important să mă implic în activitatea socială de utilitate publică. De aceea, când mi s-a propus să devin partener al campaniei ”Faptele bune au culoare”, am acceptat imediat fără a ezita. Dacă avem posibilitatea de a ajuta, de ce să n-o facem?
E logic. Atunci spuneți-ne, în opinia Dumneavoastră, ce contează mai mult în activitatea de caritate: banii sau atitudinea?
Dacă vrei într-adevăr să ajuți pe cineva, simpla dorință de a ajuta este insuficientă. Trebuie să depui efort, să investești timp, mijloace financiare pentru a ajuta omul în acea situație în care s-a pomenit. În același timp, dacă se va baza doar pe bani, ajutorul nu va fi unul stabil. Cel mai eficient ajutor este când reușești să pătrunzi în esența problemei, când încerci să o soluționezi nu doar financiar, ci, posibil, printr-o schimbare a propriei atitudini și a atitudinii celor din jur.
Spre exemplu, față de persoanele care trăiesc cu HIV?
Exact.
Imaginați-Vă că cineva dintre oamenii apropiați sau dintre colaboratorii Dumneavoastră Vă spune că trăiește cu HIV. Cum ați fi reacționat?
Prima mea reacție, cu siguranță, ar fi compasiunea. Apoi, pur și simplu, i-aș fi oferit ajutorul. În orice caz, cu certitudine l-aș fi sprijinit, fiindcă simplul sprijin omenesc este întotdeauna important într-o situație critică de viață.
Ați strânge mâna unei persoane care trăiește cu HIV?
Bineînțeles! De ce nu? HIV doar nu se transmite prin strângere de mână! În general, nu contează cine și de ce boală suferă. Ceea ce contează este ca omul să rămână om în orice situație.
Cum credeți, epidemia HIV ne privește pe fiecare dintre noi într-o măsură sau alta?
Categoric, da. Luând în considerare câte cazuri de infectare sunt înregistrate în țara noastră, trebuie să realizăm că fiecare dintre noi poartă răspundere pentru generația copiilor noștri: de noi depinde dacă ei vor crește sănătoși, răsfățați, toleranți sau insensibili. De valorile pe care le cultivăm în copiii noștri depinde cum va fi țara noastră în viitoarea generație. Și, bineînțeles, nimeni nu-și dorește ca urmașii noștri să crească cu valori incorecte. Respectiv, noi trebuie să-i învăță, să se protejeze pe ei înșiși de modele comportamentale ce implică riscuri, să le cultivăm o atitudine grijulie și responsabilă față de propria sănătate, să-i învățăm să ajute pe acei care au nevoie de ajutor.
Complexul hotelier-turistic ”Vatra” este amplasat în orășelul Vadul lui Vodă, în apropierea malului pitoresc al Nistrului. Complexul pune la dispoziția oaspeților 30 de camere confortabile, concepute într-un design modern, precum și câteva numere de clasa VIP. De asemenea, la dispoziția oaspeților sunt puse săli de conferință utilate, piscină, sală de biliard, cort de tenis, un teren de joacă pentru copii, un restaurant elegant unde se pot savura bucate cu specific naţional. Astfel, complexul ”Vatra” dispune de toate condiţiile necesare pentru ca oaspeţii să se relaxeze, dar și să lucreze eficient, să poarte discuţii de afaceri, să organizeze conferinţe, seminare, lansări, nunţi, aniversări sau serate de absolvire.
Detalii despre complexul hotelier-turistic ”Vatra” veți găsi pe site-ul: www.vatraelit.md, precum și la numerele de telefon: 022-416-333, 060101455, 060506670