img
De la advocacy la digitalizare: Schimb de experiență în domeniul HIV între Asia Centrală și Moldova 03 Martie 2023

Ieri, 2 martie, colegi din Kazahstan și Kârgâzstan, precum și reprezentanți ai Fondului Global, au efectuat o vizită de schimb de experiență. În timpul acestei vizite au avut loc întâlniri de lucru cu părțile interesate la diferite niveluri. La una dintre aceste întâlniri a participat și echipa Inițiativei pozitive.

În cadrul reuniunii au fost prezentate diverse abordări inovatoare de lucru cu populațiile-cheie și realizările din Kazahstan și Kârgâzstan, precum și din Moldova. A fost bine de auzit că problemele legate de HIV/SIDA avansează în mod dinamic în toate țările. Este adevărat că există încă provocări care trebuie abordate.

Эксперты в области ВИЧ

Vorbind despre succesele Moldovei, o atenție deosebită a fost acordată promovării bugetare și experienței de finanțare a prevenirii bolilor din partea Companiei Naționale de Asigurări în Medicină și a bugetelor municipale. Precum și achiziția de servicii de către instituțiile publice specializate, cum ar fi sistemul penitenciar. În plus, a fost prezentată experiența de integrare a asistenților sociali în unitățile de asistență medicală, cum ar fi sălile ARV și de farmacoterapie.

De asemenea, s-a acordat atenție formatului actualizat al serviciilor pentru populațiile-cheie și persoanele care trăiesc cu HIV, și anume disponibilitatea unui pachet de bază și a unui pachet extins în țară. De asemenea, au fost prezentate planuri pentru a permite abordări integrate de tip ghișeu unic, astfel încât clienții să poată beneficia de pachetul maxim de servicii sensibile la TB, HIV și hepatită și, acolo unde este posibil, de servicii sociale și de sănătate.

Эксперты в области ВИЧ

Au fost evidențiate aspectele legate de digitalizare, care permite în prezent accesul la datele colectate în timp real. Acest lucru, la rândul său, ne permite să construim analize pe baza cărora sunt planificate ulterior acțiuni suplimentare.

Printre planurile imediate se numără crearea unei opțiuni de interacțiune cu clienții, prin intermediul unei aplicații mobile. Aceasta va asigura accesul neîntrerupt al clienților atât la organizațiile specializate, cât și la medicii specialiști. Și asta indiferent de pandemii, ostilități etc. Aplicația mobilă va permite, de asemenea, creșterea aderenței la tratament, cunoașterea istoricului utilizării serviciilor, a serviciilor etc.

Este important de menționat că aplicația va fi, de asemenea, un instrument care va contribui la reunirea diferitelor comunități care pot stabili priorități în ceea ce privește problemele cheie. Altfel spus, comunitățile vor fi mai profund implicate în problemele de advocacy.

Эксперты в области ВИЧ

Comunitatea terapeutica in Moldova - Positivepeople.md
Articole similare